.:Hand to give:.

4.1.12

.:Trauma:.

Assalamualaikum wbt...
Hari ni dah 4 Januari 2012 dan saya baru ada kesempatan membersihkan sawang-sawang di blog ni. 
Bukan tak ada niat nak mengeblog cuma ada rasa trauma yang melanda.

Trauma yang melanda ni cukup menikam-nikam jiwa...
Aduh, pedih, perit dan sungguh terseksa rasanya!
Cukup saya katakan dalam satu kata: saya sedang trauma..

Rasa trauma mengakhiri tahun 2011 dan diteruskan di awal 2012.
Di kala orang lain bersuka ria menyambut tahun baru, saya sedang terhegeh-hegeh menaip data, menyiapkan power point dan hal-hal Ilmu Kesehatan Masyarakat yang seangkatan dengannya. Dah tak ada niat nak tunggu tahun baru. Cuma menaip dan terus menaip hinggalah masuk tahun baru..

Trauma tu tak habis di malam menjelang tahun baru...
Berlanjut hingga ke hari ini..Parah traumanya sehingga saya rasa saya bukan jadi saya lagi..
Alahai, penat rupanya kerja IKM ni...
Silap besarlah niat saya nak bersantai-santai bagai di pantai di IKM..

Saya jadi kosambi@ koas ambisius untuk kesekian kalinya.
Maklum jelah saya di hantar ke Puskesmas Terbaik di Jawa Barat..
Puskesmas terbaik yang baru sahaja mendapat sijil pengiktirafan ISO...
Maka, I Say Ooo jelah bila di Puskemas sangat padat dan sendat jadualnya...
Apa nak dikata jang...Takdir ekau gitu..Terimo jolah!..

Dalam banyak-banyak trauma tahun baru, ada satu kes trauma berat yang sangat mengganggu..
Sampai nak tidur pun teringat-teringat..
Sampai berat mata menahan airmata dari mengalir..
Alahai, cengeng saya jadinya di IKM ni..
Nak tahu kenapa, nantilah saya cerita..

Walau setrauma mana pun saya, saya kena sedar itulah ujian untuk saya...
ALLAH uji saya sebab ALLAH sayangkan saya..
ALLAH berikan rasa trauma supaya saya sedar saya adalah insan tak ada apa-apa..
Sebaik-baik tempat mengadu adalah DIA.
Dan saya yakin, trauma ni akan hilang seiring waktu...
Insya-ALLAH..

Moga ALLAH beri kekuatan dalam menghadapi tahun 2012 yang penuh mencabar ni..
Selamat tahun baru semua..Moga tahun 2012 ni lebih baik dari tahun sebelumnya..

P/S:
1. Busy sangat dengan report sampai lupa banyak benda...huhu
2. Today is my bestfriend birthday..Shikin, happy birthday.Moga diberkati ALLAH umurnya..
3. Jumaat ni, akan trauma lagi...Cuak tingkat tinggi ni..
4. Badan kurang sihat..Hidung dah berlari sesuka hati..

Wallahu'alam.
Wassalam

0 comments:

~A Qoute to Remember~

Katakanlah : " Kalau sekiranya lautan menjadi tinta untuk (menulis) kalimat Tuhanku, sungguh habislah lautan itu sebelum habis (ditulis) kalimat-kalimat Tuhanku, meskipun Kami datangkan tambahan sebanyak itu pula . " ( Al-Kahfi:109)

.:Mind to Think:.